Mobbning och grupptryck

Många människor kan inte va själva. Grupptryck är så himla äckligt tycker jag. Jag ser det varje dag när man är ute eller i skolan. Själv ser detta varje dag även här. jag och någon mera kan sitta och snacka skit. Om någon annan, men ändå inget ont menat. Varför är Sverige så, även hela världen. Vissa gillar motorcyklar och då blir det en grupp inom det. Men mobbningen står kvar i ett hörn. Jag har sett det dagligen på skolan. Två eller fler personer går fram till en ensam tjej/kille och Börjar säga taskiga saker som T ex: Tjockis, slampa, j-vla blatte mm… Dom som mobbar har ju dåligt självförtroende, det vet ju alla om. Men varför kan ingen stoppa detta då?! Varför måste det finnas. Dom behöver någon som bryr sig, någon som lyssnar. Dom flesta av dom står utanför systemet här i Sverige. Det är bara för att dom inte fick den synen in i samhället. Dom är tuffa på ytan, men osäkra på insidan. Den som blir mobbad, vågar ofta aldrig säga till någon äldre. Dom får också oftast byta skola. Vem är det som ska byta skola? Jag tycker att den som mobbar ska få byta skola på en gång. Därför att den som blir mobbad ska få en andra chans att visa vem han/hon är. Men det kan också vara lättare för den som blir mobbad att byta skola. Då slipper han/hon höra det från någon mera som var polare med dom som var och mobbade. Jag tror att föräldrarna inte ser det på samma sätt som dom i skolan. Dom flesta ser nog inte att deras barn kan vara så taskiga mot andra. Kanske också var dom såna själva när dom var yngre.Dom som drabbas är helt vanliga människor. Det kan vara att personen har glasögon eller att näsan är lite stor. Jag brukar säga det att mobbare är inte så vackra själva. Men varför ser inte alla detta. Varför ska det gå så långt att vissa tar självmord och dör.Inuti alla människor känner vi nog att vi bara vill få ut alla våra känslor. Men det får inte vara så alla går runt med en tickande bomb. Frågan är hur lång tid det kommer att ta mera innan vi gör någonting. Jag tror själv att detta kommer att finnas kvar för evigt.

Kommentarer
Postat av: Svara snälla

Emilia snälla svara på detta
Är du oskuld? Vågar du svara?

Svar: Jag vågar svara. men dock är det något som är mitt PRIVAT liv!:
Emilia

2012-08-25 @ 12:23:29
Postat av: Svara snälla

Antagligen vågar du inte svara....

2012-08-27 @ 16:54:31
Postat av: Emilia

Jag vågar svara men tycker inte det rör er.

2012-08-28 @ 20:13:48
Postat av: Emilias kusin

Din äckliga fucking idiot, DU ska ge fan i att lägga dig i min kusins liv, det är hennes ensak om hon är oskuld eller inte.

Svar: moa <3
Emilia

2012-10-21 @ 22:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0